2013. január 19., szombat

Harmadolás

Olvasom Chansonnál EZT. Gondoltuk volna, hogy a Fidesz kétharmados regnálása ilyen értelmezést is nyerhet? Kétharmad életben maradhat, egyharmad meg az út szélén.   (" Bolond, ki földre rogyván fölkél, és újra lépked, s vándorló fájdalomként mozdít bokát és térdet..." ) Mert hasznot nem tudnak belőlük húzni, ha beledöglenek se, csak a kiadás jár velük, hát akkor inkább dögöljenek bele ők.

Ők. Kik?

Hát azok a büdösdisznó dologtalan, élősködő, bűnöző romák, kik mások?? De mégse, ők ugyanis közel nem teszik ki nemzetünk egyharmadát, bővíteni kell a kört. Hohó, hát itt vannak a nyugdíjasok! Csak viszik a pénzt, mit várhatunk még tőlük?! Csapjuk hozzá őket is a romákhoz! Na meg a rokkantakat is! Hoppácska, és a sérülten születettek? Ezrelék esélye sincs, hogy ők valaha is adófizető állampolgárrá váljanak, hát mars az út szélére, leül, nem mozdul! Vajon megvan-e már a harmad? Ha nincs tovább kell hízlalni, van még választék, bőven.

Chanson bloggerinát - aki magára vette fenti linkben ismertetett szelektálási elvet - szenvedélyes szeretettel nyugtatták meg a postjához szólók. Miszerint nem rá vonatkozik, ugyan, dehogy, csak a "legalja kisebbségre" ahogy egyikük írta. Csakhogy ők, mint írtam, nem teszik ki nemzetünk kétharmadát. És az elvet tálaló Bogár László közgazdász sem ezt a kifejezést használta. Ő a társadalom középosztályától (így vagy úgy) leszakadó emberekről beszélt.  És nem tett különbséget önhibájukon kívül és önhibájukból leszakadók között.
Volt olyan hozzászóló is, aki egyetértett Bogár Lászlóval úgy általában, tényleg tiszta szívből kívánom neki, hogy maradjon meg abban a bizonyos nemzeti kétharmadban akik célba érnek, és soha ne kelljen átélnie a beáldozott harmadnak szánt sorsot. Legyen igaza, amikor azt írja Chansonékról: " Ti nem vagytok abban az egyharmadban, szerintem semmilyen szinten." Végső megnyugvásomhoz már csak az hiányzik, hogy a Bogár féle elvet vallók is ugyanígy gondolják.

Gondolom, akik idáig jutottak az olvasásban, és nem értenek vele egyet, már készek az ítélettel, na itt tép a száját egy demagóg, liberális locsogó!? Törne csak be a házába egy bűnöző cigánybanda, mindjárt másképp beszélne! Mit mondjak, az se esne jobban, ha egy bűnöző "magyar" banda törne rám, hiába a "fajtám". Hagyjuk is, hiszen én csak egy Részeg Szamár vagyok, de azért felhívnám a szíves figyelmet arra, hogy rúgni még tudok...! Jobban érdekelne, hogyan képzelik el a cél felé masírozók az út szélén marasztandók eltüntetését? Melyik passzív eutanázia forma lenne a legmegfelelőbb?

Kötelet adnak, vagy hozni kell?

16 megjegyzés:

  1. A szerző jelenleg (és elég régóta) nem politikus, legalábbis a Wikipédiában fellelhető adatai alapján, ezért Véleménye magánvélemény, akkor is, ha szakemberé. Amiről itt vitázhatnánk, az vakok vagdalkozása egy sötét szobában, lévén, hogy a pontos szöveget egyikőnk sem ismeri, csak a cikk kivonatát, így nem írom le, amit jelenleg gondolok. Megrendeltem egy digitális példányt, ha elolvastam visszatérhetünk a témára. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocs, az én hibám, nem említettem, hogy olvastam az egész cikket, és ami a kivonatból kimaradt, egyáltalán nem szépítette meg a citált mondandót. És persze, magánvélemény. Bayer Zsolté is az volt. Csak éppen a közbeszéd eszközeit használva, a nyilvánosság előtt. Azt meg mindketten tudjuk, hogy egy ilyen gazdasági helyzetben, amikor szinte mindenki híján van valaminek, milyen könnyű egyik réteget a másikra uszítani. Ebben a szituációban veszélyesen könnyű elfogadtatni az emberekkel, hogy Neked lesz jobb, ha hagyod az út szélén megdögölni a középosztályból kiesetteket /kiejtetteket?/. De legalább nem éri meglepetés azokat, akik majd eztán esnek ki...

      Törlés
  2. Nos , eddig úgy voltam a témához jobb ha nem szólok mert oldalakat írhatnék hogy miként, hogyan és miért is gondolom így!
    De a bejegyzés után a kommentben is volt két szó amely megütötte a szemem, jelesül "középosztályból kiesetteket /kiejtetteket?" (igaz e második szó után a kérdőjelet simán elhagytam volna, mert hogy ez bizony nem kérdés hanem tény!) Így aztán csak annyit mondok - mélységesen egyetértek Részeg Szamár véleményével! Ami meg Bogár úr mondását illeti...nem éreztem egy percig se hogy szépítette volna a dolgot ha nem inkább ocsmány módon össze mosta azt a bizonyos jó egy harmadot.(ezért aztán meg is értem azokat akik éreznek amit éreznek!)
    Ami meg a kötelet illeti-szerintem már nagyon sok embernek oda volt - van, készítve az. Csak nehogy már....nyúl vigye a puskát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ozser én még mindig hülyén reménykedem, hogy legalább a kötelet nem hagyja a nyakába akasztani a harmadolt...

      Törlés
    2. Hát reménykedjünk, akkor már ketten leszünk! mert hogy a "remény hal meg utoljára!"

      Törlés
  3. Igen, úgy érzem a cél nem más (évek óta) - az uszítás. A dolgozót, a munkanélkülivel, a vidékit a pestivel, a fiatalt az öreggel, stb. stb. Jól ellesznek egymással, amíg mi sütögetjük a pecsenyénket! El kell ismerni profi munkát végeztek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jazoli, nem végeztek profi munkát, ha észrevettük...

      Törlés
  4. FIGYELEM, most tolmács vagyok. Ezt VICZELEK kommentelő szánta hozzám, de valamiért nem tudott itt hozzászólni, így Chansonnál helyezte el. Én meg lemásoltam, legyen itt, ha ide szánta!:-)

    "Chanson nem haragszol, ha itt válaszolok R.Sz.-nek?

    Szia Szamár!:)))
    Nagyon belehettél rúgva, ha a teljes cikk olvasása után is, csak ezt olvastad ki a hozzászólásomból.
    „Legyen igaza, amikor azt írja Chansonékról: " Ti nem vagytok abban az egyharmadban, szerintem semmilyen szinten."

    Mindegy. De ha már megszólítva vagyok, itt a válaszom…

    A blog írót, csak a nettről ismerem, bejegyzései, és fotói alapján. De abban biztos vagyok, hogy
    -„ Nincs meg az elemi szintű tudásuk” Szerintem ez nem igaz rájuk…
    - „akik mögött már nem áll megtartó emberi közösség” Úgy tudom ez sem igaz rájuk…
    - "a gyermekek úgy cseperednek fel, hogy fogalmuk nincsen arról, hogyan kell beilleszkedni egy működő társadalomba” Bár nagy a család, tudomásom szerint kiemelkedő iskolai eredményeik vannak a gyerekeknek, és mindegyik iskolába jár. Ez sem igaz rájuk…
    -„ hiányoznak az elemi szintű viselkedési normáik”- Ha ez igaz lenne rájuk, szerintem Te sem látogatnád a blogját. Úgy hogy, talán ez sem igaz rájuk.

    Barátságosságom jeléül a szamarak iránt,fogadd ezt az írást tőlem szeretettel!

    http://www.artagora.hu/mainframe.php?oi=885&o=work&detail=30583
    viczelek"


    VálaszTörlés
  5. Kedves Viczelek! Először is, nagy kő esett le a szívemről, nem sértődtél meg, sőt, még ajándékot is adtál, a linkkel. Köszönöm!:-)

    Nos a válasz: Teljesen igazad van, amikor az Általad idézett kitételeket nem tartod igaznak Chansonékra. Azok ugyanis - csak a vak nem látja - a teljes nyomorban élő romákra vonatkoztathatók. Egy kivétellel. Mert az bizony nem igaz, hogy nem áll mögöttük megtartó emberi közösség. Dehogynem! Csak éppen ezek a teljesen leszakadt emberi közösségek, nem a társadalom által elvárt irányba tartják meg egymást. Azt már csak halkan mondom, hogy gyermekeiknek nem is lesz esélyük beilleszkedni a társadalomba addig, amíg van "cigányosztály" és "magyarosztály" az iskolákban. Itt most ennyit a romakérdésről, következő postjaim egyikében szeretnék ezzel foglalkozni, megtisztelő figyelmedet akkor is igényelném, ha lehet.

    Azzal viszont vitatkoznék, hogy ez a kitétel - a munkaerőpiac sem kér belőlük - NEM vonatkozik Chansonra. Talán kér? E pillanatban, és bocsánat, ha indiszkrét módon kifecsegek olyat, amiről Chanson konkrétan nem ír, épp azért keres PROTEKCIÓT, hogy KÖZMUNKÁT KAPJON. Mert már az sincs, legalábbis az illetékesek szerint.

    Gondom nekem azzal van, hogy azok, akikre feltétlenül vonatkoznak az Általad idézett kitételek, nem teszik ki az egyharmadot. Ezért tettem fel postomban KÉRDÉSEKET. Ha már Bogár úr és követői olyan szépen le tudták szögezni, hogy a harmadba tartozó embereket igenis ott kell hagyni az út szélén, legalább felsorolhatnák PONTOSAN kikre, mely rétegekre gondolnak. Az sem lenne haszontalan, ha azt is ismertetnék, milyen módszerekkel óhajtják kivitelezni az út szélén marasztást. Jelenünkben viszont úgy érzem - maradjunk konkrét "példánknál" - Chanson teljes joggal érzi megbélyegzettnek magát.

    VálaszTörlés
  6. Kedves R.Sz.!

    Épp azért mert én nem vagyok vak, látom, hogy a fenti kitételek,nagy része, nem csak a romákra vonatkoznak. De mivel Chanson irt, hát csak neki, arra reagáltam.

    Gondom nekem meg azzal van, hogy azok akikre Te vonatkoztatod az idézett állításokat, no azok ha talán még nem is, de nagyon hamar elérik az egyharmadot.Valahogy úgy tűnik szaporábbak mint az egyharmad. Nem véletlenül akarják megvenni őket a politikusok. Kilóra.

    Szerintem a Bogár urat félre értjük. Én úgy értettem, hogy Orbán Viktor (na Ő egy harmados, vagy két harmados?:))) ki nem mondott szavait idézte. Most nem vagyok benne biztos.

    ....Na itt most kitöröltem egy csomó leírt mondatot. Nem hiszem, hogy veled ilyen dolgokról kellene beszélgetnem.
    Ha már beszélgetnénk, inkább szeretnélek, mint embert megismerni, mint mások, szándékosan előidézett, jól kitervelt, balhéiban vitatkozni. Te cigányozol, én még nem tettem, de ha megteszem, akkor bizony a zsidókról is szót kell ejtenem. Nem szeretném.

    S hogy van-e megoldásom is a helyzetre? Vagy csak tépem én is itt a számat? Van elképzelésem, ami sok problémát megoldana. De akkor nagyon sokan, nem az út szélére kerülnének, hanem a helyükre. A börtönökbe. Na ott osztozhatnának szeretett, védelmezett, bodzaszedőikkel a cellákon. A másik fele, meg mehetne, "haza", ha itt nem jó nekik. Ha itt annyira bántják őket.

    De mivel belátható időn belül ezeket, nem érhetjük el, ezért egy sokkal nagyobb Úrtól kell segítséget kérnünk és remélnünk, büszkén leírom, Szeretett Hazánkért, és népünkért.

    Végül az útszélen maradásról, egy idézet, Anthony de Mellotól, akit én mesteremnek tartok.
    „Egyesek sosem tanulnak meg semmit sem, mert túl hamar felfogják a dolgokat. A bölcsesség valójában nem valamilyen állomás, ahová megérkezel, hanem az, ahogyan utazol. Ha túl gyorsan utazol, nem látod a tájat. Talán a legjobb módja annak, hogy másfelé menj, ha nagyon pontosan tudod, hogy hová akarsz jutni. Nincs mindenki elveszve,aki csak álldogál.”
    Anthony de Mello: A szív ébredése

    Üdvözöllek, még mindig barátságosan:
    viczelek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viczelek! Bár elköszönésed egy része némi óvatosságra int - MÉG MINDIG BARÁTSÁGOSAN - had hajítsam el a sulykot legényesen: a világ végeztéig üdvözölhetjük egymást barátságosan, HA
      - szemedben az ellenvélemény nem támadás, noch dazu gyűlölködés, ahogy manapság divatos lett felfogni
      - felfogásodban a vita érvek ütköztetése, nem élet-halál harc
      - nem is tudjuk egymást meggyőzni, attól még tiszteletben tarthatjuk egymás, véleményhez való jogát

      Valami azt súgja, menni fog!:-)

      Amit nem értek, és biztos vagyok benne, hogy az én hibám, mit jelent az, hogy azok, akik hamarosan elérik az egyharmadot szaporábbak, mint az egyharmad? Tippem, hogy itt a rohamos elszegényedésre gondoltál, de ne hagyj fikciók közt vergődni, mire gondolhatott a költő...:-))

      Lehet, hogy csak fogalmazásbeli különbség, de olvasatomban a cigányokról beszélni, nem cigányozás. Ejts szót nyugodtan a zsidókról is, nem szitokszó az. Ha úgy gondolod, kapcsolatban van jelen témával.

      Bogár úr félreértése, miniszterelnökünk ki nem mondott szavai... hát nem tudom. Nem hinném, hogy miniszterelnökünk rászorulna arra, hogy fogadott vagy fogadatlan prókátorok mondják ki azt, amit ő nem "mer". Ez rá nézve eléggé sértő.

      Megoldásod egyik részével maradéktalanul egyetértek. A cigány bűnelkövetőnek a börtönben a helye, az ugyancsak bűnt elkövetett nem cigány emberrel együtt. A másik felével kapcsolatban had éljek a Te módszereddel, tényleg azt hiszem erről jobb, ha mi ketten nem ejtünk szót. Amennyiben a sokkal nagyobb Úron Istent érted, segítségéért magam is fohászkodom, hiszen ő könyörületes, irgalmas, és minden elveszett bárány pásztora. Mindegyiké, még a gyevi bírót se kivéve.

      Őszintén mondom, megtisztelőnek tartom, hogy meg akarsz ismerni, mint embert. Remélem lesz módunk rá. Addig is valamit magamról: soha, de soha nem állok oda mások, szándékosan előidézett, jól kitervelt, balhéiban vitatkozni. Nagyon részeg vagyok, de ennyire hülyére sosem tudnám inni magam.
      Viszontüdvözlettel: Részeg Szamár

      Törlés
  7. Kedves R.Sz.

    Nem akarok bárdolatlan lenni, de ne haragudj, tovább nem foglalkoztat ez a téma. Beszéljünk inkább a nőkről, és a szerelemről... ezekről bármikor,bármennyit!:)))

    Köszönöm a beszélgetést. Szia! Isten velünk!

    viczelek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nőkről, szerelemről? A legjobbhoz fordultál!:-) Bármikor! Isten veled!:-)

      Törlés
  8. cca. 120 éves
    http://4umi.com/kipling/if/hu

    VálaszTörlés