2013. január 28., hétfő

Isten és én, vagy mi...

              Nem hiszik, hát nem hiszik, hogy van, nincs ezzel semmi gond, az ő bajuk, mondhatnám, az istentagadóké, vagy inkább az Isten létét el nem ismerőké. Csak azt sajnálom, hogy annyi jóból kimaradnak.
              Sosem voltam bigott vallásos.
              S, bár katolikus hit szerint kereszteltek, gyanítom, katolikus sem vagyok. Akkor inkább keresztény?
             Hát nem tudom.
             Nem vagyok biztos abban sem, hogy cimkéket kéne keresnem. Istenre sem. Nevezhetem Őt Istennek, vagy Végtelen Intelligenciának, vagy Univerzumon Belüli És Túli Úrnak, de hát ez csak játék lenne a szavakkal.
            A lényeg a szövetség.
            Isten - nevezzük így, az egyszerűség kedvéért - készségesen szövetségre lép Veled. Nem tolakodik, de feltételeket sem szab, nehogy elhidd, ilyennek meg olyannak kell lenned ahhoz, hogy a szerződés megköttessen. Hívod, jön.
           A gondok akkor kezdődnek, amikor azt hiszed, a szövetség majd arról szól, hogy Te jól megmondod, ő miben lehet a Te segítségedre, hogy céljaidat elérd. Ácsi, ácsi! Nem főnöknek, de nem is beosztottnak érkezett. Szövetségesnek. Na nézzük, mi is a szövetséges deffiníciója a Magyar Értelmező Szótár szerint: Együttműködést ígérő (személy, közösség), amely hasonló szándékot kinyilvánító más személlyel, közösséggel, néppel, országgal együtt közösen lép fel egy cél megvalósítására, érdek védelmére, érvényesítésére.
           Kiemelendő: közösen. Bár van egy rossz hírem, nem mindig lehet érzékelni, hogy Veled együtt dolgozik..
           Hogy is van ez? Hát erre talán tessenek saját hatáskörben rájönni. Nekem mindesetre sokat segített az a felismerés, hogy Szövetségesem mindent odaadott nekem, képességet, hatalmat, erőt, ami birtokában volt, még azelőtt, mielőtt kértem volna. Ettől kezdve viszont okafogyott a kérdés, hogy Isten /Végtelen Intelligencia, vagy Univerzumon Belüli És Túli Úr... nem kívánt rész törlendő/ miért hagyja azt a sok szörnyűséget megtörténni Veled, Vele, Velük...??? Nem hagyja. Csak éppen átiratta a jogosítványt a nevedre.
         Így egyetlen kérdés maradt: TE miért hagyod?
         Miért hagyod, hogy mindaz megtörténjen, ami kedved ellen való? Mert, mert, mert... én ehhez túl kevés, túl gyenge, túl magányos, túl... KÉTKEDŐ vagyok? Mert nem hiszek magamban? Néha úgy tűnik, ez pontosan olyan, mint amikor egy szövetséges nekem adja az összes fegyverét, én meg eldobálom, mert jaj, hát ez nekem mégse megy, és különben is...
        Istennel sok mindent lehet együtt csinálni, többek közt remekül lehet vele veszekedni. Nem sértődős. Tapasztaltam. Számát nem tudom, hányszor ordítottam vele, hogy minek van, ha nincs?! Ez már önmagában orbitális ostobaság, ugye? Persze akkor még úgy hittem, hogy ő a megmentésemre rendeltetett. Később rájöttem, hogy kit rendelt a megmentésemre.
        Engem.
        Rémisztő, de valahogy mégis meg nyugtató felismerés volt. Egyedül vagyok, viszont ha bármit elrontok, egyedül engem terhel a felelősség. Az én hibám. DE! Egyben az én korlátlan lehetőségem is, hogy ne rontsam el. Hatalmamban áll, mert kaptam...
        Azért persze a katolikus szocializáció működött bennem. Ezért aztán, amikor Édesanyám hetekig aludt egy olyan álmot, ami nem ígért boldog eszmélést, én pedig hetekig számoltam mellette a lélegzetvételeit, egy hajnalon lerohantam az első, utamba eső feszülethez, és hozzávágtam a talapzatához helyezett vázát. Virágostul, vizestül. Óriási szerencsémre nem járt arra senki, így nem lett belőle rendőrségi ügy. Mert én egy kicsit meg is tapostam a virágokat, miközben azt üvöltöttem a feszület felé: megbuktál Bohóc!!
      Aztán, amikor már nem volt több számolnivaló lélegzet a sajátomon kívül, rájöttem, hogy ezt szerettem volna. Ha Édesanyámnak mennie kell, menjen kínok, szenvedés nélkül, olyan álomszárnyon, amely ébredését már egy másik dimenzióba juttatja.
      Persze bocsánatot kértem. Nem mintha szükség lett volna rá. Szövetségesem részéről soha nem éreztem sem fenyegetést, sem büntető szándékot. Csak így éreztem korrektnek.
      Imádkozom-e? Igen. Mindig azt kérem, hívja fel a figyelmemet arra az erőre, amit adott, (néha csőlátásban szenvedek) s amire éppen szükségem van ahhoz, hogy az aktuális porblémát legyűrjem.
      Viszonyunk kiegyensúlyozottnak mondható.             

11 megjegyzés:

  1. Isten nem csak szövetségre lépett velünk és nem csak szabad akarattal tisztelt meg minket, de különböző képességekkel is. Fenti poszt íróját az írás tehetségével. Vagyok bátor újfent jelezni - és ez nem ellencsapás az öltözködésemet ért kririkára :-)- hogy bűn nem élni vele. A többi gondolatom a poszt kapcsán még ülepszik. Reszkessetek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (Részeg Szamár egészen kicsire húzza össze magát...)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Laura, ha bármit is tettem, amit köszönni érdemes, hát nagyon szívesen!:-))

      Törlés
  3. A Jóisten is milyen, ha egyszer szükség volna rá, ilyen! Hallgatásba burkolózik tehetetlenül, hagyja, teljen be minden igazságtalanságával a sors!

    VálaszTörlés
  4. Szívesen megteszem, de azt már nem itt ha lehet. Sajnálom ha nem érthető. Pedig az írásodban Te magad is írsz hasonló gondolatról...Persze az sincs kizárva hogy én értem félre a gondolatod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ozser azt hiszem, inkább én nem fejeztem ki magam jól. Azt akartam leírni, hogy amit én hallgatásba burkolózásnak véltem - régebben - az éppenséggel nem az volt. Hanem a döntés szabadságának ajándéka. Megvallom, nem nagyon tudnék mit kezdeni egy olyan olyan Égi Úrral, aki szól ugyan hozzám, akár hallhatóan, láthatóan is mellettem van, viszont előírja, hogy mikor, mit tegyek. Akkor ő ugyan érzékelhetően LENNE én viszont nem. Vagy, ha igen, csak mint báb léteznék.

      Ne hidd ám, hogy én olyan hettyempitty szamár vagyok: nekem ugyan senki ne mondja meg, még Isten se... De megtiszteletésnek érzem, hogy szabad akaratot kaptam.

      A konkrét és szomorú példára visszatérve, amikor olyan lehetetlenül viselkedtem a feszületnél, az azért volt, mert úgy gondoltam, ha Édesanyámnak mindanáron mennie kell, hát menjen gyorsan. Ezt vártam el Istentől. Ám voltaképpen nem Édesanyám szenvedett, ő aludt, esküszöm, szinte derűsen, mindvégig. ÉN szenvedtem, nekem volt túl sok, túl hosszú. Ha úgy vesszük, az én fájdalmas önzésemből fakadt a dühöm. És észre sem vettem, hogy a legfontosabb kívánságom teljesült, az, aki nekem a legdrágább, könnyek és fájdalmak nélkül távozott.

      Isten hagyja hogy teljen be minden igazságtalanságával a sors? Még mindig úgy gondolom, rám hagyja, hogy teljesítsem be a sorsom... Persze ez csak az én verzióm. Mindenesetre, ha még reagálni akarsz, akár Nálad, szívesen olvasom.

      Törlés
  5. A felelősség a miénk. Akkor is, ha sokan szeretnék ezt áthárítani a szövetségesre, hasztalan. Csak önmagukat áltatják. Segítő kezet nyújt, de azt meg is kell fogni és felhúzni magadat a segítségével. A felelősség a miénk marad. Minden tettünkért, gondolatunkért, érzésünkért felelősséggel tartozunk mindörökké. Mondhatnám, hogy ámen, de ez nem egy cinikus komment.
    A felelősség jó. Felszabadít, paradox módon, mert azt jelenti, teljesen enyém a döntés, a felelősség, nincs sunyizás, nincs lapulás, csak egyenes gerinc és nyílt tekintet. A Jóisten tudta, mit csinál.

    VálaszTörlés
  6. Egyetértek. Nem vagyok meglepve!:-)

    VálaszTörlés
  7. "Négykézláb másztam. Álló Istenem
    lenézett rám és nem emelt föl engem.
    Ez a szabadság adta értenem,
    hogy lesz még erő, lábraállni, bennem.

    Ugy segitett, hogy nem segithetett.
    Lehetett láng, de nem lehetett hamva.
    Ahány igazság, annyi szeretet.
    Ugy van velem, hogy itt hagyott magamra."

    Idéztük már párszor, mert ha ez a téma kerül elő, megkerülhetetlen József A.

    VálaszTörlés