2012. október 17., szerda

Huszárhágás

Mit mondjak, én azért nem vagyok annyira felháborodva, hogy miként mulatozott Orbán Viktor Etyeken, pár nyelet jóféle pálinka után. Sőt, kicsit meg is könnyebbültem: ő is emberből van. Azon se húztam fel magam különösképpen, milyen huncut ferdítéssel énekelte egyik ismert magyar nótánkat, Vágási Feri Nemcsák Károly odaadó kontrázásával.

Nevezetesen eme szöveg:
Jó reggelt kívánok, elmentek a fehérvári huszárok!
Jó reggelt kívánok, elmentek a fehérvári huszárok!
következő részét:
Erre, arra jártak, selyemágyban háltak,
Jó reggelt kívánok, elmentek a fehérvári huszárok!


Utóbbi két sor, mondhatnánk huszárv/h/ágással így módosult:
"Erre arra jártak, sok kislányt meghágtak
Jó reggelt kívánok, elmentek a fehérvári huszárok”


Én úgy láttam, hogy minisztelenököm nemigen tudta a szöveget, így az is lehet, tényleg hitte, ez az eredeti verzió. Ezért időben szólok, hogy a legközelebbi, koccintós estén, ha netán a "Vörösbort ittam az este..." kezdetű nóta kerülne elő, a legszebb rész így hangzik:
"A lábamon alig-alig állok,
Mégis szeretnek a lányok..."
Nem pedig így:
"A lábamon alig alig alig,
Mégis elhányok a falig..."

Na, csak úgy mondom...

9 megjegyzés:

  1. Hogy Te miket nem tudsz a világ eseményeiből! Én meg itt gubbasztok a földtörvény tervezete felett és nem dalolni, káromkodni vágyom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tessék, Perenne: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vaUbVjewzZo

      Törlés
    2. Köszönöm. Ettől ugyan nem könnyebb a földtörvény terhe, de mesélni támadt kedvem. Nem tudom, miért jutott eszembe, de megosztom. Apám főnöke, a 60-as években egy kubikusból igazgatóvá avanzsált káder volt, a jobbik fajtából, mert érezte, legalább le kell érettségiznie. A kémia felkészítésre Édesanyámtól kért segítséget, akit később minden bankettre hálával hívott, de, aki igen ritkán ment. Egyik alkalommal igazgató úr, lelkesen ecsetelte a vadászat szépségeit, mire anyám: ejha, de hamar beletanultak! A mostani urak is, még, ha a szöveget nem is tudják.

      Törlés
  2. Nahát... a végén még kiderül, hogy nem mindenhez ért... mik vannak... hová lesz a világ?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Decemberben minden véget ér, és akkor a világ sehova se megy már! :) Vagyis nem lesz többé hová. :)

      Törlés
  3. Ezt úgy ismertem, gyermekkoromban borzadtam is rendesen tőle: "...megjöttek a fehérvári huszárok, jöttek, láttak, győztek, sok kislányt megfőztek..." :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy is van Lacikám, amit idéztem, az a második strófa!:-)

      Törlés